1 4 5 A megbízhatatlan narrátor memoárjai – Memoirs of the unreliable narrator: A francia álláspont

2011/12/12

A francia álláspont

Külön tudósításban foglalkozott az uniós csúcstalálkozón képviselt magyar állásponttal hétvégi számában a Le Monde. A lap szerint Orbán Viktor miniszterelnök péntek délelőtti sajtótájékoztatója előtt „zavar” mutatkozott Brüsszelben abban a kérdésben, hogy „a költségvetési fegyelem, de egyben egyfajta gőgös nacionalizmus bajnokának” számító Magyarország vajon csatlakozni akart-e Nagy-Britanniához az uniós megállapodás elutasításában.(Forrás: http://hvg.hu/vilag/20111211_le_monde_orban)

Gőgös nacionalizmus bajnoka. Írja ezt a francia Le Monde. És akkor most egy kicsit röhögök, kétharmad ide vagy liberális napilap oda. A francia állam nem is nacionalista, áááá, dehoooogy.

8 megjegyzés:

  1. mer kevered a dolgokat. nagyhatalmak sose nackók, az csak a gloár tükröződése.

    VálaszTörlés
  2. Ez valami járvány lehet és annak is a tetőpontja, hogy már Te is mindenféle gazdasági híreket olvasol.
    Tisztára megbolondult vagy kezd megbolondulni mindenki a Földön, az már 100.
    :-)

    VálaszTörlés
  3. Na persze Zsótti, ha én kucorognék a nachtkasznin, miközben a lábom belelóg az árvízbe, engem se a tőzsde érdekelne! :D Különben is, Szabi elolvassa helyetted is.
    Egyébként meg félreértetted, Juzsinál a "báncsák a magyart"-ra van belőve a keresőmotor, ilyenkor fölfesel a liberális lepel és kitüremkedik a turbószékely! A kis naiv komolyan veszi, hogy nem vagyunk alábbvalók senkinél! Hogy mér nem olvas több történelmet, ennyi ésszel...?!

    VálaszTörlés
  4. Már nincs itt árvíz, de még most sem érdekel. Még régebben a Szabi tartott nekem előadásokat ezekről, hát én akkor tanultam meg nyitott szemmel aludni.
    :D

    Amúgy nem tudom, mi a kisgádzsdi baja a franciákkal, nekem szimpik. Normandiában ettem életemben először sült nyulat, mondjuk azóta sem tudom, hogy melyik a cinkesebb; felhúzni egy nyársra egy komplett nyulat és megsütni, vagy az, hogy nekem ízlett.
    :-)

    Te amúgy a Rideg vagy?:)

    VálaszTörlés
  5. Hogyhogy már én is? :) Én rendszeresen olvasom ezeket, bár a blogba valóban ritkán írok róluk.

    Von Abstart (azaz kedves Rideg): ezzel a báncsák a magyarral meg a naivitásommal erősen mellélőttél, de sebaj. Megesik az ilyen. Úgy is mondhatnám: igazán abbahagyhatnád ezt a kioktató stílust, nagyon rombolja az imidzsedet. Vagy akár úgy is fogalmazhatnék: jobb neked attól, hogy ilyen stílusban beszélsz velem/rólam?

    VálaszTörlés
  6. nehogymár föltételezz rólam olyat, hogy stílusom vagy pláne imidzsem lenne!:D inkább oktassuk csak ki a nyúlzabálókat arról, hogy ki a gőgösebb nackó.

    VálaszTörlés
  7. Nna, röpködnek a hajtűk...
    :D

    Amúgy én sosem tapasztaltam, hogy nagyon szívóznának a franciák. Tavaly, amikor a Szabi egy stresszes időszakán volt túl, hatan kivettünk egy házat két hétre Saint-Pierre-en-Port-ban (konkrétan ezt: http://www.holiday-rentals.co.uk/p602677a#photos-bar ), és nekem csak jó élményeim voltak velük és más sem panaszkodott, hogy ombréskodtak volna.

    Itt a thaiok szerintem nacionalistábbak sokkal. Egyrészt itt soha nem követ el thai semmiféle bűncselekményt, akárhány baleset, gyilkosság, drogfogás, stb., történik, azt az újságok szerint kambodzsai, vagy laszi bevándorlók követték el.:-)

    Másrészt mondjuk nem is csinálnak abból titkot, hogy rajtuk kívül mindenki azért van, hogy lehúzzák őket, pl. a belépőknél is rendesen kiírják, hogy a belépő thaioknak 10 baht, külföldieknek 80 baht.
    :D

    Habár ebben azért rugalmasak, mert a Szabinak üzleti vízuma van munkavállalási engedéllyel és innentől kezdve Ő már thainak számít, úgyhogy ebben a kettős árrendszerben a helyiekre vonatkozó árak érvényesek ránk.:-)

    VálaszTörlés
  8. Én egy évig éltem köztük. Tanulságos volt.

    VálaszTörlés

nőnapi nemfogadalom