1 4 5 A megbízhatatlan narrátor memoárjai – Memoirs of the unreliable narrator: Szappanfőzés

2007/02/27

Szappanfőzés

Mert én mindent kipróbálok. Na jó, nem éppen mindent, de azért elég sok mindent. Úgyhogy elhatároztam, hogy itthon fogok szappant készíteni, illatosat, és olyant, amilyent én akarok. Kell hozzá hamuzsírszappan, felaprított gyógynövény, illóolaj, öntőforma és víz. Gyógynövényt beszerezni a legegyszerűbb dolog. Az ember elmegy a bioboltba, beteszi a kosárba és fizet. Illóolaj dettó. Na de a hamuzsírszappan... Az már nagyobb falat. Szerintem egész Szegeden nincs ilyen, de legalábbis a belvárosban sehol. Az első két helyen rákérdeztek, hogy mit akarok venni? Nem is tudták, hogy mi az. A harmadik helyen már rafináltabb leszek, gondoltam, és feltettem a „szegény-kislány-el-van-tévedve-a-fogalmakban”-arcot, és elmondtam, hogy hamuzsírszappan kéne, de nem vagyok biztos benne, hogy ez a hivatalos neve. Jaaa, hamuzsír? Hát az sajnos nincsen, nagyon ritkán van. Grrr. De van helyette kókuszzsírból vagy olivából készült szappan, nincs illatuk, nagyon jók. Próba szerencse. Megvettem egy olivást, aztán ma kiderül. Ugyanis még nem készítettem el a szappant, de majd beszámolok róla.   Közben kivettem a könyvtárból Simone de Beauvoirtól A kor hatalmát. A sok hímsovén szöveg után kell valami kellemesebb is. És ha minden igaz, holnap vagy holnapután lesz saját telefonom. Ha nem, akkor jöhet az Ancorás vezérhiszti, és akkor lesavazok mindenkit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

nőnapi nemfogadalom