1 4 5 A megbízhatatlan narrátor memoárjai – Memoirs of the unreliable narrator: Nagy lesz az út

2007/03/20

Nagy lesz az út

Pontosabban volt. Reggel kilenckor indultunk el Marosvásárhelyről az autóval, fél három körül értünk Váradra, ahol az autó előtt az úton megláttam egy Sztyopa nevezetű úriembert, amint hosszú, bekötött hajával átbandukolt az úton. Integettem, de nagyon gyanakodva nézett vissza, úgyhogy gyorsan abbahagytam, ki tudja, milyen rossz emlékei lehetnek rólam... Aztán négykor vonatra, s este hétkor már itthon is voltam. Büdösen, fáradtan és torokfájással. Az első elmúlt, a második el fog holnaputánra múlni, a harmadik remélhetőleg már az éjjel abbahagyja a kaparászást. Még gyógyszert is vettem be, és ez nagy szó.

Hétvégén a három unokahúgommal voltam, a nagyobbiknak elmagyaráztam az orális kultúra jellemző vonásait, és már azt is tudja a harmadikos fejével, hogy milyen a jó gyűjtőmunka. Olyan ügyes szöveget írt a kölök (nem segítettem neki), hogy „csillagos fébét” kapott rá, mert megjelölte a felhasznált forrásokat (szerző, cím, oldalszám –  ezt én mondtam neki). Megnyugodtam, hogy ezek szerint tőlem is lehet még valamit tanulni.

Szombaton szülinapi frizurákat fésültem nekik: koronát fontam a gyönyörű selymes hajukból, mindenki megkérdezte tőlük, hogy ki fésülte őket.  Ezek meg mint valami kisasszonyok, azt válaszolták, hogy a keresztmamájuk. A fiúk meg folyton körülöttük sündörögtek. Legalább volt miből válogatni. Na, hízott a májam. Aztán Trapitit olvastunk, Aladdint néztünk, megbeszéltük az aktuális óvodás és iskolás szerelmeket, barátokat és hülye picsákat (ezt nem így mondtam nekik), de erről nem nyilatkoznék, lévén, hogy sírig tartó titoktartást fogadtam. A kicsi (két és fél éves) „felolvasta” nekem Az oroszlánkirályt, amiből megtudtam, hogy Szimba apjának a neve nem Mufasa, hanem „Lófaszá”. Így, á-val. Hiába na, óvodába jár, művelődik...   Most pedig elolvasom, hogy miket írtak a többiek, mert napok óta nem volt gépközelben, és egyebek mellett géphiányom is van.  

(A gyengébbek és nem román állampolgárok kedvéért: a fébé (foarte bine) néhány éve terjedt el, amióta az elemi osztályokban újból minősítés van a jegyek helyett. A fb kiválót jelent.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

nőnapi nemfogadalom