1 4 5 A megbízhatatlan narrátor memoárjai – Memoirs of the unreliable narrator: A piros uralma

2007/03/02

A piros uralma

Tegnap akartam telefont venni egy piros cégtől. Kedves mosoly, igazoljam magam (útlevél), lakcímkártya. Útlevél átadva, hölgy megnézi a lejárati időt (ekkor már néztem egy kicsit), aztán sajnálkozva közli, hogy mivel nincs érvényes tartózkodási engedélyem (a régi lejárt, az új éppen készül), nem adhat el készüléket. SIM-kártyát nagyon szívesen, de telefont, azt már nem. Kérdem, hogy miért, hiszen EU-polgárként teljesen törvényesen 90 napig ülhetek az országban (és különben sem tudja senki sem ellenőrizni, hogy mikor léptem be). Ő nagyon sajnálja, és elismeri, hogy nekik az volna az érdekük, hogy minél több készüléket adjanak el, de ez most nem működik, mert a belső szabályzatuk blablabla. Ami elvileg azt jelenti, hogy ha pl. két napig vagyok itt, és sürgősségi eset van (mondjuk ripityára törik a telefonom), akkor ők nem adnak el másikat, mert nincs érvényes tartózkodási engedélyem. Különben meg teljesen jogtalanul kérik el az igazolványt, ők ugyanis nem hatóság. Csak ugye az embör reájuk van szorulva, nem fog egy fránya telefonért hisztit csapni. Gyáva vagyok, bevallom. Úgyhogy ma egy barátom nevére vettük meg a telefont. De legközelebb ügyvéddel megyek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

nőnapi nemfogadalom